Podsumowanie realizacji innowacji i projektu „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”
W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy I naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”, który został jednocześnie wdrożony jako innowacja pedagogiczna. Tegoroczna edycja odbywała się pod hasłem „Świat pełen emocji”, a jej głównym celem – oprócz rozwijania czytelnictwa – było kształtowanie kompetencji emocjonalnych i społecznych dzieci.
W ramach innowacji nauczyciele wdrażali nowatorskie metody pracy z lekturą, łącząc elementy biblioterapii, edukacji emocjonalnej oraz twórczego działania. Uczniowie nie tylko poznawali treść książek, ale także analizowali emocje bohaterów, dzielili się własnymi odczuciami, uczyli się rozpoznawania i nazywania emocji oraz szukania sposobów radzenia sobie z nimi.
Każda klasa zrealizowała trzy moduły projektu, wybierając odpowiednie lektury. Dzieci prowadziły lekturniki, uczestniczyły w zajęciach integracyjnych, wykonywały prace plastyczne, odgrywały scenki i pracowały w grupach. Dzięki temu rozwijały nie tylko kompetencje językowe, ale także empatię, umiejętność współpracy oraz samoświadomość.
Projekt i innowacja cieszyły się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem ze strony uczniów. Zajęcia przebiegały w przyjaznej, inspirującej atmosferze, sprzyjającej wyrażaniu emocji, kreatywności i otwartości.
Agnieszka_Kuczka_-_Certyfikat_Klasy
Agnieszka Kuczka
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!