Godziny pracy świetlicy szkolnej
ważne od 02.09.2024 r.
Poniedziałek 7.00 – 15.15
Worek 7.00 – 15.15
Środa 7.00 – 15.15
Czwartek 7.00 – 15.15
Piątek 7.00– 15.15
Harmonogram pracy nauczycieli
w ŚWIETLICY SZKOLNEJ
PONIEDZIAŁEK
|
7.00 – 12.45 Barbara Konsek 12.45 – 15.15 Izabela Salamon
|
WTOREK
|
7.00 - 13.15 Barbara Konsek 13.15 – 15.15 Urszula Wrońska |
ŚRODA
|
7.00 – 12.00 Urszula Wrońska 12.00 – 15.15 Barbara Konsek
|
CZWARTEK
|
7.00 – 8.00 Izabela Salamon 8.00 – 15.15 Barbara Konsek |
PIĄTEK
|
7.00 – 11.30 Barbara Konsek 11.30 - 11.45 przerwa 11.45 – 15.15 Izabela Salamon |
Świetlica szkolna jest dziś jedną z najbardziej popularnych form opieki nad dzieckiem. Oprócz funkcji opiekuńczej odgrywa doniosłą rolę w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
Celem działalności świetlicy jest zapewnienie opieki wychowawczej uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich w bezpiecznym i miłym otoczeniu.
Świetlica realizując te same postulaty wychowawcze co szkoła, której jest integralną częścią, ma odmienny styl pracy, nie opiera bowiem swojej działalności na ścisłym i w zasadzie sztywnym programie. Ze względu na specyfikę działalności świetlicy i pełnionej przez nią roli opiekuńczo-wychowawczej, celowym staje się zmniejszenie do minimum treści dydaktycznych zdobywanych w toku nauczania, a skoncentrowanie się głównie na czynnościach pobudzających do myślenia, rozwijania aktywności twórczej, zainteresowań, inicjatywy, poszerzenia wiadomości o otaczającym świecie, rozbudzaniu zamiłowań czytelniczych.
W nasze szkolnej świetlicy zajęcia z dziećmi prowadzi trzech wychowawców:
p. mgr Barbara Konsek, p. mgr Iza Salamon i p. mgr Urszula Wrońska.
Podstawowym zadaniem wychowawcy świetlicy jest zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i opieki oraz stwarzanie wielu różnorodnych sytuacji poznawczych i wychowawczych, sprzyjających wszechstronnemu rozwojowi. W codziennej pracy staramy się jak najlepiej wypełnić czas spędzany przez dzieci w świetlicy. Pragniemy stworzyć jak najlepsze warunki wypoczynku dzieciom powierzonym naszej opiece. Dbamy o wszechstronny ich rozwój, prowadząc różnorodne zajęcia zgodnie z planem zajęć wychowawczo-dydaktycznym.