• basn3.jpg
  • DSCF0941.jpg
  • DSCF0945.jpg
  • DSCF0961.jpg
  • DSCN1170.jpg
  • IMG_0039.JPG
  • img_0101_3.jpg
  • Obraz 257.jpg
  • P1180164.JPG
  • PB250066.JPG
  • PB250074.JPG
  • PB250080.JPG
  • PB250089.JPG
  • PB250097.JPG
  • PB250099.JPG
  • PB250101.JPG
  • PB250103.JPG
  • PICT0028.jpg
  • pict0075.jpg
  • PICT0091.jpg

Fundusze Europejskie, Unia Europejska, Śląskie

 

W zakresie zadań ogólnowychowawczych:

  • - dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole,

  • - dbanie o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów,

  • - koordynowanie prac zespołu dokonującego badania dojrzałości szkolnej dzieci,

  • - udzielanie rodzicom porad pedagogicznych w przypadku trudności wychowawczych,

  • - współudział w tworzeniu planu wychowawczo – profilaktycznego szkoły

W zakresie profilaktyki wychowawczej:

  • - rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno - wychowawczego,

  • - opracowywanie wniosków i wstępnej diagnozy dla uczniów wymagających opieki i pomocy oraz dla uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi,

  • - rozpoznawanie sposobu spędzania czasu wolnego przez uczniów

  • - współpraca ze Świetlicą Środowiskową,

  • - udzielanie pomocy i wsparcia wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze,

  • - dokonywanie diagnozy sytuacji społeczności uczniowskiej w obliczu zagrożeń związanych z uzależnieniami, agresją, zachowaniami ryzykownymi,

  • - realizowanie programów profilaktycznych pedagoga szkolnego przeciwdziałającym niepożądanym zjawiskom społecznym wśród uczniów i uzależnieniom,

  • - współpraca z instytucjami i organizacjami w zakresie wspólnego oddziaływania na uczniów wymagających specjalnej troski i opieki wychowawczej,

  • - stały udział w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Mszanie.

W zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej :

  • - organizowanie pomocy w wyrównywaniu braków w umiejętnościach szkolnych i niwelowaniu trudności w nauce,

  • - organizowanie pomocy w zakresie wyrównywania i likwidowania mikrodefektów (korekcja, reedukacja, terapia),

  • - organizowanie różnych form terapii zajęciowej uczniom z trudnościami wychowawczymi,

  • - udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się w wyniku niepowodzeń szkolnych i problemów emocjonalnych.

  • - zapoznawanie uczniów z metodami radzenia sobie ze stresem,

  • - udzielanie porad uczniom posiadającym trudności w kontaktach rówieśniczych oraz problemy natury emocjonalnej (rozmowy wspierające i terapeutyczne),

  • - udzielanie porad uczniom w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych, rówieśniczych, środowiskowych i problemów szkolnych,

  • - przeciwdziałanie wszelkim formom niedostosowania społecznego.

 

W zakresie pomocy materialnej:

  • - współpraca z instytucjami pomocowymi w organizowaniu opieki i pomocy materialnej uczniom z rodzin o trudnej sytuacji materialnej, dotkniętych kalectwem, niepełnosprawnością, przewlekle chorym,

  • - dbanie o zapewnienie dożywiania uczniom z rodzin posiadających szczególnie trudne warunki materialne,

  • - wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów z rodzin zaniedbanych środowiskowo do Wydziału Rodzinnego i Nieletnich Sądu Rejonowego,

  • - wnioskowanie o kierowanie uczniów osieroconych lub opuszczonych do placówek opiekuńczych zapewniającym im pieczę zastępczą.